• Awesome Blogging Theme!
  • Active Yoga Class

Menggantikan kehilangan Kolagen & Elastin



Menggabungkan 2 Jenis Teknologi Canggih dari Perancis:• Pemenang Anugerah Aktif Delima VIQUA via ADS Berpaten Sistem Penghantaran Nano.
• Adunan istimewa Kolagen Marin Dihidrolisis + Peptid Elastin Collative.
Aksi Sasaran:• Merencatkan aktiviti yang menguraikan kolagen & elastin kulit.
• Mempercepat penghasilan kolagen & elastin.
• Menggantikan kehilangan kolagen & elastin.


Kolagen dan elastin - Ialah protein yang membentuk struktur lapisan kulit yang lebih mendalam, memberikan ketegangan, keanjalan dan kelembapan yang wajar kepada kulit. Hampir 70% daripada tisu kita terdiri daripada kolagen.

Penuaan Intrinsik - Apabila usia kita meningkat, degradasi  kolagen semakin cepat dan ini menyebabkan kulit mengalami penuaan. Bermula pada usia 25 tahun, kandungan kolagen semula jadi kulit kita mula mengurang pada kadar 1.5% setahun. Pada usia 40 tahun, sintesis kolagen semula jadi kulit kita merosot sekurang-kurangnya 30% berbanding ketika kita berusia 20 tahun. Secara perlahan-lahan, penghasilan kolagen semakin perlahan berbanding dengan kadar kehilangannya lalu menyebabkan kulit menjadi kusam, kering dan hilang ketegangan yang asal.

Penuaan Ekstrinsik - Selain itu, cahaya UV, pencemaran alam sekitar, gaya hidup yang penuh tekanan serta tabiat yang tidak sihat seperti merokok, penyalahgunaan alkohol akan menambahkan lagi penghasilan radikal bebas di dalam kulit lalu menghasilkan pengeluaran dan aktiviti enzim yang merosakkan struktur kulit.

Tanda-tanda penuaan kulit yang berpunca daripada kekurangan kolagen:• Kulit Kering
• Lingkaran hitam & kantung mata
• Kusam & nada kulit tidak sekata
• Kulit hilang keanjalan (melandur)
• Garis-garis halus atau kedutan


Jadi, bagaimanakah anda menghalang penuaan kulit dan mengembalikan keremajaan yang lama hilang itu?

Selain Penjagaan Kulit yang Baik, kita perlukan Suplemen Dlaman Kulit (nutrikosmetik) yang berkesan, yang bukan sahaja membantu mengisi semula kolagen yang hilang daripada kulit kita, malah lebih penting lagi menyekat aktiviti enzim yang menguraikan struktur kolagen dan elastin di dalam kulit bagi memacu sistesis kolagen supaya kadar penghasilannya mengatasi kadar degradasinya.
read more →

Kolagen Untuk Kecantikan


Bila sebut je kolagen, mmg dah berlambak2 kt pasaran skrg.. tp macam mana nak tau kolagen yang terbaik utk kita makan?? pernahkah kita nak kaji selidik dulu bahan2 dalam kandungan kolagen tu?? atau kesan2 yang mungkin terjadi semasa pengambilan?? kalau dr pengalaman sy sebelum ni, sy akan pilih yang paling murah la.. hehe sebab kita semua tau kolagen ni mmg mahal kan?? lps tu br tgk testimonial2 pengguna.. tp sejak diperkenalkan oleh kawan saya mengenai kolagen daripada Elken ni, br sy tau rupa2 nya kolagen tu apa, mcm mana kolagen boleh hilang, dan mcm2 lagi la.. sebelum ni mmg x terfikir langsung pun.. soal harga tiba2 dah tolak tepi, xtau dah jatuh ranking num berapa.. hehhee punya lah excited dgn sistem pendidikan drp Elken ni mengenai setiap produk yang dipasarkan.. teringat kat kawan sy juga selepas sy mperkenalkan kpdnya, dia juga turut excited nak dengar lebih lanjut.. terima kasih kpd syarikat Elken yang banyak menyedarkan kami sebagai pengguna.. itu lah hak pengguna, mesti kaji produk dahulu sebelum membeli.. ok lah di sini sy nk bercerita sikit mengenai El Marino ni, mmg nyata berbeza dgn produk2 lain di pasaran tu..

Sebenarnya, start umur dr 25 tahun, penghasilan kolagen akan mula menyusut sebanyak 1.5% setiap tahun, so kalau umur dah 40tahun, susutannya adalah setinggi 30%.. wahh baru kita tau kan?? so bahan utama dlm lapisan dermis kita ni terdiri drp kolagen (jala penyokong) & elastin (spring).. kedua-dua bahan utama kulit kita terletak di lapisan dermis yang memberi ketegangan, kepadatan serta kekenyalan kulit.. tu pasal kita tgk kulit baby semuanya halus mulus sbb itu lah kolagen dan elastin yang original.. kita pun kembang hidung kalau org ckp muka kita mcm baby face kan?? hehehe.

Kolagen & Elastin yang semakin menyusut tu juga berpunca drp pendedahan terhadap sinaran UV, penuaan & tekanan hidup.. dr situ juga enzim Kolagenis & Elastas akan aktif.. apa pulak tu?? haaa sebenanya Kolagenis & Elastas tu bersifat negatif di mana ia yang mempercepatkan pemusnahan Kolagen & Elastin kita..  
read more →

Mamfaat EL MARINO

3 tindakan utama El marino :
1. Merencatkan Enzim yg menguraikan struktur Kolagen dan Elastin Kulit.
2. Mempercepat sintesis Kolagen & Elestin baru.
3. Menggantikan Kehilangan Kolagen dan Elastin dlm Dermis.

Dengan 2 Rumusan yg unik
1. Ekstrak Buah Delia VIQUA ( Dinobatkan Anugerah Malta Pomegranate 2009 di Eropah utk kategori inovasi Antioksidan terbaik)
2. Collative dari kolagen hidupan laut terhidrolisis dan Peptida Elastin

Hasil ujian Selepas 4 minggu :
* 100% mengatakan garis halus dan kedutan sudah berkurang secara ketara.
* 85% mengatakan kejernihan kulit ditingkatkan
*78% mengatakan kadar lembapan kulit meningkat dengan ketara
* 52% mengatakan Bintik hitam sudah pudar dengan ketara.
read more →

EL MARINO


Kebanyakan produk Nutrikosmetik di pasaran Hanya menambahkan kolagen, tetapi Tidak mampu menghalangi kerusakan kolagen dari strukturnya. Para ahli kulit menemukan bahwa sinar UV dan penuaan merangsang aktifitas penguraian Kolagen dan Elastin yg menyebabkan kerusakan lebih jauh dari struktur kolagen dan elastin kulit kita.

Memperkenalkan El Marino, Gabungan 2 jenis Tekhnologi canggih dari Perancis yaitu Viqua Buah Delima Aktif dengan ADS dan Collactive Peptida Kolagen dan Elastin Terhidrolisis.


Berikut manfaat dari El Marino :
:: Kandungan Antioksidan Sistem penghantaran Nano ADS Buah delima Aktif (Polyphenol) 40 kali lebih tinggi dari jus delima biasa dan 7 kali lebih dari teh hijau.
:: Collactive Peptida Kolagen menghalangi penguraian Elastin sebanyak hampir 98%, mempercepat pembaruan produksi kolagen dan Elastin baru dg menurunkan kadar Oksidasi Sel sebanyak hampir 75%.
:: Elastin Terhidrolisis mengisi kembali kehilangan kolagen dan Elastin, meningkatkan kekencangan dan elastisitaskulit,efek melembabkan yg sangat tinggi utk kulit yg lebih halus dan bercahaya.
Terapi internal yang holistic, satu-satunya cara untuk menghambat perusakan, mempercepat produksi dan mengisi kolagen dan elastin yg hilang dari kulit.
read more →

Share It